گردشگری سلامت
فواید زنجبیل برای سلامتی
می 8, 2021
گردشگری سلامت
تصویر برداری سه بعدی از مغز
می 12, 2021

ده روش درمان خانگی کیست تخمدان

وقتی که کیست تخمدان دارید ، بسیاری از آنها هیچ علائمی ندارند و ممکن است بدون درمان نیز از بین بروند. با این حال ، کیست های بزرگ باعث درد لگن ، پر شدن شکم یا نفخ شوند. در صورت بروز موارد زیر باید سریعاً با پزشک تماس بگیرید.
درد شدید لگن
درد ناگهانی در شکم شما
درد همراه با تب
درد همراه با استفراغ
علائم شوک ، مانند پوست نرم ، تنفس سریع ، سبکی سر یا ضعف
این علائم نشانه پارگی کیست است. پارگی کیست با کیست های بزرگ بیشتر اتفاق می افتد. در بعضی موارد ، ممکن است نشانه پیچ خوردگی تخمدان باشد. پیچ خوردگی با بزرگ شدن کیست اتفاق می افتد. این نیز می تواند از طریق پیچش دردناک جریان خون در تخمدان ها را کاهش دهد.
پارگی کیست و پیچش تخمدان می تواند منجر به عوارض جدی از جمله درد شدید و خونریزی داخلی شود. در صورت مشاهده علائم فوق بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.
درمان های خانگی کیست تخمدان

۱. از یک مسکن درد بدون نسخه استفاده کنید
داروهای ضد درد که می توانید در داروخانه خود پیدا کنید ممکن است به طور موقت به درد کیست تخمدان کمک کنند. بسیاری از آنها را می توانید بدون نسخه خریداری شوند : از جمله ایبوپروفن ، ناپروکسن و استامینوفن به محض احساس ناراحتی تا دو یا سه روز این داروها را مصرف کنید. اما در مورد مصرف داروهای مسکن برای طولانی مدت یا داروهای تجویز شده با پزشک مشورت کنید.

۲. از گرما درمانی برای کاهش گرفتگی عضلات استفاده کنید
پد گرم کننده گزینه دیگری است که می تواند به کاهش درد کیست و گرفتگی قاعدگی کمک کند. استفاده از بطری آب گرم یا پد حرارتی در پایین شکم حتی ممکن است به اندازه استفاده از داروهای مسکن موثر باشد. می توانید پد های گرمایشی برقی را به صورت آنلاین یا در داروخانه و فروشگاه ها پیدا کنید..
حتی می توانید خودتان یک حوله دستی کوچک را خیس کردن و با قرار دادن آن در یک کیسه پلاستیکی بزرگ فشرده و به مدت دو دقیقه در مایکروفر قرار دهید. وقتی کیسه داخل مایکروویو است ، در آن را حتماً باز بگذارید. بعد از اینکه آن را از مایکروویو خارج کردید ، کیسه را ببندید ، آن را در یک حوله مرطوب دیگر بپیچید و ۲۰ دقیقه روی شکم بگذارید.

۳. حمام نمک برای کمک به شل شدن عضلات و گرفتگی
همین ایده در مورد استحمام گرم نیز به کار می رود. گرما می تواند درد ناشی از کیست یا گرفتگی را کاهش دهد. افزودن نمک – سولفات منیزیم – به حمام می تواند این تسکین را به سطح بعدی برساند. نمکهای سولفات منیزیم سالهاست که برای تسکین درد عضلات و سایر دردها استفاده می شود.
بسته های نمک سولفات منیزیم را می توانید در داروخانه و فروشگاه ها پیدا کنید. دو فنجان نمک را به وان پر از آب اضافه کنید. بگذارید کاملا حل شود.

۴- میان وعده بادام سرشار از منیزیم است
بادام دارای مقادیر زیادی منیزیم است که می تواند به شما در رفع ناراحتی کمک کند. بادام خام حاوی حدود ۲۷۰ میلی گرم منیزیم در هر ۱۰۰ گرم است. به همین دلیل این ماده را در بسیاری از لیست های “آنچه باید در دوران قاعدگی خود بخورید” پیدا شود. و در مطالعات رسمی تر منابع معتبر ، نشان داده شده است که مکمل رژیم غذایی شما با منیزیم به درد مزمن کمک می کند.
بیشتر افراد می توانند بادام را بدون هیچ مشکلی مصرف کنند. یک میان وعده خوب درست کنید تا بادام را راحت تر بخورید یا وقتی روی سالاد بپاشید طعم عالی دارد. با این حال ، اگر به آجیل های درختی حساسیت دارید ، از این پیشنهاد صرف نظر کنید.

۵- مکمل های دونگ کوآی برای تسکین گرفتگی
شاید شنیده باشید که ریشه دونگ کوآی می تواند به گرفتگی قاعدگی و درد کمک کند. این داروی باستانی چینی اغلب در مکمل ها یافت می شود و یا در چای ها گنجانده می شود. با این حال ، منابع معتبر در مورد اثر بخشی این گیاه متفاوت هستند. محققان در یک مطالعه دریافتند که این گیاه در مبارزه با گرگرفتگی بی اثر است. در مورد این ریشه و همچنین سایر درمانهای مکمل و جایگزین تحقیقات بیشتری لازم است.
اگر شرایط زیر را دارید از این مکمل ها استفاده نکنید:
باردار هستند
در حال شیردهی هستند
دارای اختلال لخته شدن خون هستند
داروهای رقیق کننده خون مصرف کنید
مکمل ها توسط سازمان غذا و داروی تائید نمی شوند ، بنابراین فقط باید آنها را از تولیدکنندگان معتبر خریداری کنید و دستورالعمل های مصرف روی برچسب آنها را دنبال کنید.

۶. برای آرامش و کاهش اضطراب ، چای بابونه بنوشید
آرامش با یک لیوان چای گرم بابونه گزینه دیگری است. بابونه گیاهی است که از دوران باستان استفاده می شده است. خاصیت ضد التهابی برای کمک به گرفتگی عضلات آن ممکن است به کاهش اضطراب هنگام درد کمک کند. همچنین است بابونه به شما امکان استراحت شبانه بهتری را بدهد.
مانند چای ، کافی است آب را بجوشانید و کیسه چای خود را برای چند دقیقه درون لیوان قرار دهید.
همچنین ممکن است با استفاده از گل بابونه چای تازه درست کنید. اما موارد زیر را به دقت انجام دهید:
۳-۴ قاشق غذاخوری گل
یک شاخه نعناع
یک فنجان آب جوش
مواد خود را در یک لیوان ترکیب کنید و بعد از پنج دقیقه صاف کنید بعد بنوشید.

۷. برای کمک به کاهش التهاب و تسکین درد ، چای زنجبیل بنوشید
چای زنجبیل یکی دیگر از گزینه های گیاهی برای تسکین طبیعی درد و گرفتگی است. این نوع چای دارای هر دو خاصیت آنتی اکسیدان و ضد سرطان است. در یک مطالعه با منبع معتبر ، زنجبیل رشد سلول‌های سرطانی تخمدان را متوقف نموده و محققان را به این نتیجه رساند که مصرف زنجبیل در رژیم غذایی ممکن است سرطان تخمدان را درمان و پیشگیری کند. مانند چای بابونه ، می توانید چای های زنجبیل را در قفسه های فروشگاه های مواد غذایی یا به صورت آنلاین پیدا کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چای کیسه ای زنجبیل را چند دقیقه در آب در حال جوش قرار دهید و لذت ببرید. اگر طعم و مزه آن را دوست ندارید ، یک مقدار لیمو به آن اضافه کنید.
برای تهیه چای زنجبیل تازه در خانه:
یک تکه زنجبیل ۵ سانتی را پوست بگیرید و برش دهید.
زنجبیل را در ۲ فنجان آب به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید.
سپس ، آن را از روی حرارت برداشته و طعم دهنده هایی مانند عسل را به آن اضافه کنید تا مزه دار شود.
۸- رژیم غذایی خود را تنظیم کنید
آنچه می خورید ممکن است بر رشد کیست تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، برخی از زنان به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) مبتلا می شوند. این وضعیت باعث بروز مسائلی مانند قاعدگی نامنظم یا آمنوره در نتیجه چندین کیست در تخمدان می شود.
حدود ۵۰ درصد از زنان مبتلا به PCOS دارای اضافه وزن یا چاقی هستند. ممکن است یک رابطه معتبر بین مقاومت به انسولین که باعث کاهش وزن می شود و PCOS وجود داشته باشد. در نتیجه ، باید از خوردن غذاهایی که به مقاومت به انسولین کمک می کنند خودداری کنید. این غذاها شامل کربوهیدراتهای تصفیه شده و غذاهای کاملاً فرآوری شده مانند:
نان سفید
سیب زمینی سفید
هر چیزی که با آردهای سفید درست شود
شیرینی ، دسر ، کلوچه و سایر غذاهای شیرین
به جای پر کردن کربوهیدراتهای فرآوری شده ، سعی کنید غذاهایی را بخورید که به تنظیم وزن و مبارزه با مقاومت به انسولین کمک می کنند.
گزینه های سالم غذایی عبارتند از:
غذاهای سرشار از فیبر ، از جمله کلم بروکلی ، سبزیجات ، بادام ، توت و کدو
پروتئین های بدون چربی ، از جمله ماهی ، توفو و مرغ
غذاها و ادویه های ضدالتهاب ، از جمله گوجه فرنگی ، زردچوبه ، کلم پیچ ، روغن زیتون و بادام
اگر در کاهش وزن یا مدیریت رژیم غذایی خود مشکل دارید ، از پزشک خود کمک بگیرید یا به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

۹. مکمل های کوهوش سیاه را برای کمک به تنظیم زمان قاعدگی در نظر بگیرید
برخی گیاهان و سبزیجات ممکن است به کاهش برخی از مشکلات قاعدگی کمک کنند. بومیان آمریکایی و مهاجران اروپایی برای حمایت از سلامت عمومی باروری از کوهوش سیاه استفاده می‌کردند. در دوران مدرن ، این گیاه برای کمک به علائم مرتبط با یائسگی استفاده می شود ، مانند:
گرگرفتگی
عرق شبانه
تپش قلب
مسائل خواب
تحریک پذیری
برای تعیین اینکه این گیاه ممکن است به کیست تخمدان کمک کند یا خیر ، تحقیقات بیشتری لازم است. کوهوش سیاه ممکن است عوارض جانبی مانند ناراحتی معده و بثورات پوستی ایجاد کند. مراقب باشید ، زیرا برخی مطالعات نشان می دهد کوهوش سیاه ممکن است در آسیب کبدی نقش داشته باشد.

۱۰. برای کمک به تعادل هورمون ها ، بذر کتان آسیاب شده را به رژیم خود اضافه کنید
دانه های کتان ممکن است سطح آندروژن بدن را کاهش دهد. سطح بالایی از آندروژن در زنان اغلب با PCOS در ارتباط است. در یک مطالعه ، یک خانم ۳۱ ساله مبتلا به PCOS رژیم غذایی خود را با ۳۰ گرم بذر کتان در روز ترکیب کرد. طی چهار ماه ، سطح آندروژن و همچنین سطح تستوسترون او کاهش یافت. این یافته ها نشان می دهد که دانه ها ممکن است به تنظیم عملکرد هورمون کمک کنند.
برای تعیین اینکه بذر کتان می تواند به مواردی مانند کیست تخمدان کمک کند یا خیر ، تحقیقات بیشتری لازم است. در عین حال ، دانه های کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و می توانند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشند.
سعی کنید دانه های کتان را روی سوپ بپاشید ، یا آنها را در اسموتی ها قرار دهید یا حتی رژیم غذایی خود را با روغن بذر کتان ترکیب کنید. به طور کلی مصرف روزانه بذر کتان بی خطر است. اما قبل از افزودن هر نوع مکملی به رژیم غذایی ، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید.

#گردشگری #سلامت #پزشک #پزشکی #دندانپزشک #دکتر #گردشگری_سلامت #توریست #چشم_پزشک #پرستار #بین_الملل #ویروس #درمان #گردشگری_پزشکی #توریست #توریست_سلامت #توریسم #توریسم_سلامت #دکتر #کرونا #کوید_19 #بهداشت #Tourism #health_tourism #medical_tourism #Medical #doctor #coronavirus #Covid_19 #Health

mjs
mjs

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *