چند راه‌کار برای بیداری و سرحالی اول صبح

گردشگری سلامت
مواد اولیه ماسک چگونه سر از بازار آزاد درآورد؟
جولای 26, 2020
گردشگری سلامت
رمدسیویر ایرانی در انتظار تایید نهایی
جولای 27, 2020

چند راه‌کار برای بیداری و سرحالی اول صبح

نوشیدن آب
کسی که اول صبح آب می‌نوشد، به هیدراتاسیون مورد نیاز بدن برای شروع روز کمک می‌کند. همچنین می‌تواند هرگونه خواب آلودگی را که از کم آبی به‌وجود می‌آید را، خنثی کند. یکی از علائم شایع کم آبی بدن،خستگی است. هنگامی که فرد آب می‌نوشد، سایر اندام‌ها و سیستم‌ها را در بدن تحریک می‌کند تا بدن سرحال شود. برخی افراد برای تحریک بیشتر بدن یک لیوان آب گرم یا آب با لیمو و دارچین را ترجیح می‌دهند.
تمرینات کششی
کسی که حرکات کششی ساده انجام می‌دهد، به گرم کردن ماهیچه ها و ترویج گردش خون در بدن کمک می‌کند، که می‌تواند به بیدار شدن از خواب در صبح کمک کند. بسیاری از افراد به طور غریزی کشش می‌کنند، مانند حرکت دادن بازوها روی سرشان و یا کشیدن پاهای خود در رختخواب. شخصی که ۵ دقیقه در صبح کشش انجام دهد یا برخی حرکات ساده یوگا را انجام دهد، ممکن است به بیدار کردن ماهیچه‌ها و بدن کمک کند.
تمرینات سریع
ممکن است ورزش در حالی که خسته هستید جذاب نباشد، اما می‌تواند بدن را تحریک کند تا خون در جاری شود و به احساس هوشیاری فرد کمک کند. فعالیت‌های ساده مانند پیاده روی سریع، رقصیدن به موسیقی یا حتی چند پرش می‌تواند به بالا رفتن ضربان قلب و تنفس کمک کند، که می‌تواند بدن را سریعتر بیدار کند.
تمرینات تنفسی
تمرینات تنفسی می‌تواند بدن را تحریک کند، زیرا اکسیژن موجود در گردش خون را افزایش می‌دهد، که می‌تواند فرد را از خواب بیدارتر کند. نفس‌های طولانی، عمیق یا تکنیک‌های هدایت شده تنفس ممکن است به شخص کمک کند تا احساس هوشیاری بیشتری داشته باشد.
دوری از به خواب رفتن در صبح
هنگامی که شخصی ناگهانی از خواب بیدار می‌شود، ممکن است وسوسه خوابیدن چند دقیقه بیشتر، ممکن است احساس خوبی داشته باشد، اما این ممکن است باعث شود که هنگام بیدار شدن احساس خستگی بیشتری کنند. بعد از اینکه سعی می‌کنند از خواب بیدار شوند، بعید به نظر می‌رسد مزایای استراحت را احساس کنند، و در عوض ممکن است بی‌حالی را تجربه کنند. برای شما‌ها شاید بهتر باشد که بلافاصله از رختخواب خارج شوید و روز خود را با خاموش کردن زنگ ساعت شروع کنید.
اگر در بیدار شدن مشکل دارید، فرد می‌تواند زنگ ساعت را از رختخواب خود دور نگه دارد و در گوشه‌ی اتاق قرار دهد، آنگاه برای خاموش کردن آن باند می‌شوید و کمتر احساس خواب آلودگی می‌کنید.
دوش آب سرد
دوش سرد در صبح ممکن است به بدن انرژی و نیرو ببخشد، در حالی که دوش گرم تمایل به آرامش بدن و ذهن دارد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که دوش سرد باعث افزایش غلظت نوراپی نفرین می‌شود. یک مطالعه در مجله علوم پزشکی آمریکای شمالی خاطرنشان می‌کند که آب سرد باعث گشاد شدن رگ‌های خونی می‌شود و باعث افزایش ضربان قلب، جریان و گردش خون می‌شود. بنابراین، دوش‌های سرد ممکن است بدن را از خواب بیدار کند و هوشیارتر کند، و باعث می‌شود فرد احساس انرژی کند.
بوی انرژی بخش
برخی از عطرها معمولاً می‌توانند به سرعت فرد را از خواب بیدار یا شاداب‌تر کند، اگرچه اثرات آن از شخص به فرد دیگر متفاوت است. بوی ساده مانند دم کردن قهوه، نعناع تازه یا پوست لیمو ممکن است تقریباً فوراً به شخص کمک کند.

#گردشگری #سلامت #پزشک #پرشکی #دندانپزشک #دکتر #گردشگری_سلامت #توریست #چشم_پزشک #پرستار #بین_الملل #ویروس #درمان

mjs
mjs

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *